Studio Jalan Ampas ka Universal Studio??? (Part II)


Assalamu'alaikum,

Maaflah sahabat-sahabat, sebab buat entry pakai part, pasal saya takut sekali internet buat hal, jadi susah nak upload gambar...

Okeh.. meh kita continue....

Saya tiba di Temasik jam 2 petang, agak-agak sampai hotel, jam 3 petang, jadi seperti saya cerita sebelum ni, saya terus pergi ke Marina Bay. Niat di hati nak tengoh singa muntah air (read: Merlion), tapi hampa, tak ada pun di situ =(

Patah sedikit hati saya...

Saya pun gagahkan diri terus menapak melihat kawasan persekitaran....

Pasal kebetulan hari pun sudah nak senja, jadi terus saya bercadang untuk naik ke tingkat AAAAAAAAAATTAS sekali Marina Bay Sand. Ongkosnya? 20 SGD. -.-" nantilah saya buat bangunan Maz Bay Pasir pulak lah, saya pun nak charge jugak, mesti kaya percuma hehehe =D


Beginilah rupa Temasik ketika matahari nak terbenam.... tapi mataharinya mengahadap ke arah bangunan-bangunan, bukan ke pelabuhan



Ini pandangan dari atas pulak, yang bangunan macam teratai hilang kelopak belah kanan tu adalah Science & Technology Museum, kalau tak silap saya, nak masuk kena bayar if am not mistaken 35 SGD. Tapi maybe berbaloi pasal dia punya exhibition gempak-gempak. Cuma saya tak sempatla nak masuk... Maybe next time jika diizin-Nya



Another view of the skyscrappers in Singapore




Betapa ramailah orang nak naik atas ni kan, jalan-jalan pusing-pusing, tangkap-tangkap gambar, tapi saya suggest baik pergi time matahari terbenam. Meaning transition between day & night sebab hari pun tak panas, and you can see the most magnificent view up here.







Lagi, gambar orang ramai-ramai berjalan. Jangan salah anggap, u tengok all these chinese, i think 60-70% of them are all MALAYSIAN hahaha!!!! Singaporean Chinese suma p mengundi hehehe tinggal orang kita ja...gile ramai la orang m'sia kat sana... takkan sesat lah =D


--to be continued--

Comments

best gila

Popular Posts