Studio Jalan Ampas ka Universal Studio??? (Part 1)

Assalamu'alaikum...


Hai pembaca-pembaca setia!!! Apa khabar??? Haha walaupun setianya cuma 2-3 orang, ak sangat menghargai okeh...


Minggu ni sudah masuk minggu ke-2 masuk opis... Syukur segalanya macam okla... takda perubahan sangat pown... just dapat bonus 2 bulan jewwww.... OOPPSSSS....


Jangan Marah... Kalau marah, saya cium mahu???


Tapi sebelum saya masuk opis... saya berkesempatan berjalan-jalan di negeri Temasik.


Sebetulnya, saya telah pun kaw-team dengan seseorang member yang ingin membawa berjalan bersama, tapi member itu terkandas la pulak... di Terengganu.... Ohh kesian... tak sempat pi mengundi ya? Takpa, People Act Party (PAP) menang besar....


Jadi saya terpikir, eh takkan nak batal plan????? Oh tidak sekali.... Biar terbelah bumi, Biar terpercik darah, Namun mengalah tidak sekali....Berpantang maut sebelum ajal....


Ha tengok... itu gara-gara semangat Sang Nila Utama da merasuk badan...

Jadi saya pun pergila sorang2. Travelling Alone gitu.... (gile loser... sebab tu gambar tak naik-naik facebook ish!!!! Mama jangan kasi tau orang okeh...)


Oklah... ini ada sedikit gambar untuk entry ni... tapi maaflah, gambar ni men upload tak susun ikut turutan....

Oh di negeri Temasek ni, saya tinggal di Pan Pacific Orchar Singapore. 5 stars hotel gitu... amboi banyak duit kau tinggal hotel 5 bintang kata orang..



Oh tidak... ini saya beli sekali dengan tiket flite ada promotion saya pakai AirAsiaGo guna debit card saje sebab saya tak da credit card... purbanya saya..



Saya beli 2-3 hari sebelum berjalan-jalan jadi mungkin agak mahal lah, tapi kalau kamu mahu murah, saya suggest kamu book awal-awal okeh 2-3 bulan ka, 6 bulan ka... terpulanglah...


Mula-mula sampai saja saya terus jalan-jalan keluar hotel. Kebetulan hotel saya dekat Orchard Road, jadi sangat happening lah kan??? It's kind of the busiest shopping road in Temasik. From there, i took MRT , Orchard Station (macam LRT system kita di sini lah cuma lagi advance and lagi banyak routes) to go to Marina Bay Station, which leads to my first destination, Marina Sand Bay




Beginilah rupa bilik hotel saya, simple saja kemasan nya... hurm tapi saya rasa saya prefer Dorsett Labuan, lagi murah, bilik pun lagi besar hehehehe.... pelangkung sekali kepala.... lebih-lebih pulak saya nak demand kan???




Inilah reka bentuk dalaman bangunan yang boleh leads to Marina Bay Sand. Besalah, tempat baru mesti ramai orang jalan-jalan kan???





Lepas keluar dari bangunan tadi, terus nampak bangunan indah ini tersergam di luar.... Saya punyalah ternganga... hehe dah biasa tengok KLCC, tengok bangunan ni jadi sakai pulak....



Cantik kan??? Memanglah cantik, matahari tegak kat kepala. Kawan-kawan lain kali kalau nak jalan sini bawak payung tahu... unless kalau kamu nak sun-kissed tan kan sun-burnt tan??? Terpulanglah....






Another view of the hotel, ala... tak mahal lah tinggal kat sini.... kalau promotion adalah dalam 564 SGD je semalam.... bilik paling cikai sekali. tahu.. murah kan??? Kalau tak promotion lagiiiiiiii murahhhh... =D




Tapi bilik paling cikai dia tu, maybe bilik paling mewah la bagi kita kan??? oklah bagi saya yang miskin ni.... rajin-rajinla lawat websitenya okeh...





Hah ni lagi satu bukti kesakaian saya...




--to be continued--



Comments

Popular Posts