Hidup Ini Penuh Irony


picture credit: Aidid Mu'addib (best baca blog nie)

Scenario 1:

Ak and member ak turun darat jalan2 cari makan.... singgah sebentar di kedai Ali ... eh salah kedai arak tapi ada jugak jual cekelet-cekelet seperti Kinder Bueno yang ak mengidam...

Tengah belek2 cekelat.... tiba dalam kedai tu ada suara azan berkumandang (menandakan masuknya waktu maghrib bagi kawasan itu dan kawasan yang sama waktu dengannya)

Aku: Eh, ko tak rasa irony ke???
Member: Ha'ah irony
Aku: Ko tau ke apa yang ak cuba sampaikan...
Member: Tau...

Kami pun keluar dari kedai membawa sekotak Kinder Bueno untuk bekalan atas kapal....

Kebetulan..... dari kejauhan, sayup-sayup suara imam baca surah... jadi kami pun pergi solat dulu....

-----
Scenario 2:

Usai solat;


Member: Aku pun tadi nampak satu lagi irony tadi
Aku: Ape dia?
Member: Tadi ak nampak ada sorang mamat ni, tengah solat, first saf, just dua tiga orang je jarak from imam
Aku: Dah tu?
Member: Belakang dia ada gambar besar-besar Jack Daniel kot???? o_O"

Masing-masing senyum dan terus menapak ke kedai Laut Dalam (i mean seriously nama kedai ni Laut Dalam)


--END--

Comments

Popular Posts